torsdag 26. august 2010

Det du rakk


Sommeren nærmer seg definitivt slutten, og i år som i fjor og året før der, gikk den veldig fort. Men i stedet for å fokusere på det jeg/vi aldri rakk, er det vel mye mer oppløftende å tenke på det jeg/vi rakk. En slags mental feelgoodliste.

Dette rakk jeg/vi....

Besøke familien.
Feire bursdager.
Bade ute, både i Norge og i utlandet.
Hagejobbing (vi er ikke ferdige med prosjekt hage, men vi innser at alle planer umulig kan ferdigstilles på ett år)
Bli bedre kjent med sjefen. Da alle andre dro på ferie, dro vi på tur til Polen. Det var fint.
Dra til Kroatia. Og Venezia.
Være kjærester.
Sitte ute så mye som mulig i hagestua.
Klippe gresset mange ganger.
Besøke Bjerkebæk.
Drikke mye øl. Og vin. Spise god mat. Gjerne i lag med gode venner.
Lese bøker.
Ligge i hengekøya.
Dra til Botanisk hage.
Høre a-ha.
Se Aida.
Jobbe. Få penger i prosjekstøtte fra ABM-u.
Dra på planteloppis.
Spise jordbær. Og is.
Sykle.
Begynne på skolen.
Se friidrett på TV. Heie på Andreas Thorkildsen.
Vinne 100 kr i lotto. Eller hva det nå var.

Sommeren 2010 har jammen vært en fin sommer. Hva rakk du?

7 kommentarer:

  1. Flott.
    Det er min tilnærming også - slik - se - dette er mitt liv, min sommer, min rikdom, mine opplevelser, min lykke.
    Vi er alltid underveis. Ferdig og fullt blir det aldri...
    Jeg blir også inspirert til å skrive om en tilstrekkelig og rik og fantastisk sommer. Kommer.... :-)

    SvarSlett
  2. Hmmm,jeg vil også oppsummere litt, ble litt inspirert... 2 brylluper, 2 sørlandsturer, Spaniatur,Hellastur,Tysklandstur,bading hjemme, utlandet og på båttur, fått meg nytt bad,enda lengre veranda, rekkverk på verandaen, sett A-ha, Aida, hatt familiebesøk,begynt å pusse opp soverommet, fått 1. klassing og plantet ganske mange blomster ute i hagen og fått ny hammock i hagen, spist alt for mye av det ene og det andre og lest masse gode og dårlige bøker. Og kost meg veldig sammen med barna mine. Og venner. Og sommeren 2010 er absolutt verdt å se tilbake på, ja:)

    SvarSlett
  3. Oi, så mye dere har rukket! Sommeren kan umulig ha vært så kort som jeg trodde ... Du inspirerte meg der, gitt. Må nok til med en egen liste.

    SvarSlett
  4. Hm, har kost meg med mannen min og men han glemte jeg gitt;)

    SvarSlett
  5. Å steike, for ein lang ferie!
    Ingen dum ide å liste opp ferieaktivitetene!
    Kva rakk eg...?
    Hytta
    Jobb
    Hytta igjen
    Blogging
    Vennebesøk
    Tromsø-/Senja-tur
    Hytta nok ein gang
    Tysnes-besøk
    ...

    Og så er det på tide å fokusere på høst-aktivitetene. Mykje kjekt å finne på om høsten og! :)

    SvarSlett
  6. Dere rakk jo masse! Veldig lurt å fokusere på det man faktisk har gjort, ja, ikke det man skulle ha gjort. Og når jeg tenker over det, gjorde vi jo en del i sommer, selv om jeg egentlig tenker at vi ikke rakk noen ting...

    SvarSlett
  7. Hytta
    Dyreparken i Kristiansand og Sabeltannshow
    Kjerringvik og venner
    Begravelse og en til
    Bryllup (ikke mitt eget)
    Flyttet en etasje opp
    Ny sofa
    Ny bil, vel ikke helt ny, men ny nok
    Ny båt på hytta
    Blogget

    Det skjedde da litt selv om inntrykket er en kald og kort sommer.

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!