torsdag 14. oktober 2010

Lille frue trillet ned

Lille frue på konferanse i Drammen
spennende innlegg var det jammen.
Lille frue, god og mett, 
reiste seg for å få en strekk.

Trappa den var bratt og glatt
det gikk så fort, og der det glapp!
Lille frue trillet ned,
trillet lenge og på kne.

Legevakt var rette stedet,
leggen hoven, alle ser det. 
Og jammen meg et kutt eller to,
og anselig mengde blod.

Flaut og pinlig, jævlig vondt
ikke gråte, bare tenke
tårene får vente.

Bæbu bæbu
legevakta
som tok bilde, fikk jo fart da!
Leggen hoven, kneet rødt,
kuttet ellers ganske bløtt.

Vi får sy, sa legen kjekt
fruen bleknet, ingen nekt.
Så ett sting, ja kanskje to,
nå skal sårene få gro. 

Lille frue trillet ned 
på ei trapp i Drammen et sted.
Lille frue blir viden kjent
for klønete gange -
ja bare vent!

Men fruen, hun er ikke knekt, 
og tenker bare "ingenting brekt!"
I morgen renner atter en dag
og nye sjanser, men ikke i dag. 
 Ps.
En liten melding til min mor: 

det går bra med meg. 
Du behøver ikke å ringe.

10 kommentarer:

  1. Fra den ene legen til den andre! Vi synes ordentlig synd på deg på jobben i dag. Så nå får du bare sitte helt rolig og ikke finne på mere tull. Og så kan du skrive flere fantastiske dikt! Jeg lover å kjøpe diktsamlinga di når den kommer ut! :o)

    God bedring!

    SvarSlett
  2. Huffamei den var lei for kjekke dei (=deg)!
    Håpar at du raskt er på betrings vei!

    SvarSlett
  3. Ai, ai, enda mer kontakt med det norske helsevesenet. God bedring!!!
    PS. Nå har jeg endelig posta bokutfordringen fra deg.

    SvarSlett
  4. Uffda! God bedring! Og fint dikt! :)

    SvarSlett
  5. Du hevder deg på flere områder skjønner jeg - dikter også!
    God Bedring, det hørtes ikke noe godt ut...
    Ps! Mamma`n min hadde aldri klart åla være å ringe.

    SvarSlett
  6. Men rime og dikte kan du, midt i all din smerte! Bra!
    Og huff. (Ikke til diktet, men til skaden)
    God bedring!

    SvarSlett
  7. Huff og huff, og god bedring. Men blogg gjerne flere dikt:) Og hvor lang tid tok det før mor ringte?

    SvarSlett
  8. Jammen bor det en liten dikter i deg og, morsomt=:-)

    SvarSlett
  9. Og takk for alle fine ord og for at dere tenker på meg! I dag har jeg entret konferansen med hevet hode og holdt meg på beina!

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!