søndag 17. oktober 2010

Barnevakting

Til tross for min skrantende helse, er mye bedre nå, ble jeg utkommandert meldte meg alldeles frivillig til å sitte barnevakt fra lørdag ettermiddag til søndag formiddag. For tre snørrete og grinete unger verdens skjønneste unger. Jeg burde ha skjønt at det ble et sabla spetakkel har aldri sett blidere unger. Ikke ville de ha mat de åt som bare det, og ikke ville de leke de hadde det kjempekjekt. Da det var leggetid protesterte de vilt , minstejenta brukte opptil flere timer på å sove 2 minutter og ikke før jeg hadde fått lagt nummer to, så våknet nummer en og det var umulig å få henne til å sove igjen det tok et par minutter til og så var den i boks. Lørdagskvelden ble liksom borte i mas og kjas jeg koste meg som bare det, og de kjipe foreldrene verdens søteste foreldre hadde satt igjen en flaske saft to flasker rødvin som takk for hjelpa. Foreldrene hadde selvfølgelig dratt av gårde på en skikkelig harry rølpefest  bryllup, og jeg måtte ta til takke med minimalt med søvn  har sovet ordentlig godt. Og som ikke det var nok våknet den minste klokka seks klokka ni og så var det på`n igjen.
Da foreldrene endelig dukket opp sånn nærmere søndag kveld søndag formiddag var de sure og gretne blide og sprudlende fornøyd og takket ikke en gang for hjelpa de takket og takket og takket. Jeg håper det er veldig lenge til neste gang jeg håper jeg får sjansen igjen en annen gang, for dette var en skikkelig nedtur opptur.

Og for de som måtte være i tvil: versjonen uten strek er selvfølgelig den hele og fulle sannhet.  For som alle barnevakter flest erfarer,  er unger så utrolig greie når foreldrene er borte vekk. Det er fint at det er sånn.

3 kommentarer:

  1. He he, det er de som er ille/bra (kan ikke stryke over her i kommentaren...;) Unger er helt greie å ha med å gjøre når de er borte!

    SvarSlett
  2. Ha ha! Du skriver morsomt :-)

    SvarSlett
  3. Snill du Heidi=:-) Det har vært en aldeles strålende fin helg..Deilig å dra bort og faktisk klare å ikke bekymre seg over småtassene hjemme, takket være verdens beste barnevakter..

    men nå rooooper senga kjenner jeg.. Skrotten min er ikke vant til å feste til klokka tre om natta=;-)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!