mandag 25. oktober 2010

Flaut, det er flaut, det er flaut, flaut, FLAUT!

Det er flaut å være bosatt i en kommune hvor innbyggerne bare kunne avse 35 kroner til årets TV-aksjon, hvis gode formål var å bidra til Flyktningehjelpens arbeid.
Ikke det at vi gav så mye heller, men vi ringte i alle fall TV-aksjonens givertelefon da ingen bøssebærer dukket opp. Den gode nyheten er at du fremdeles kan ringe 820 44 110.
200 kroner har du sannsynligvis råd til.
Hører dere, innbyggere i Skedsmo kommune??

Jeg sier som Arulf Øverland: Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke begås mot deg selv.

6 kommentarer:

  1. Gutungen snakka om at rett etter krigen, eller kvatid det nå var dei begynte med denne type innsamling, da klarte dei å samle inn 1 milliard kroner, hvis vi rekner det om til dagens kroneverdi! EIN MILLIARD! Og da var det både færre mennesker her i landet, OG mykje dårligare økonomi blant folk...
    Vi burde skamme oss.
    (Men i Fitjar kommune gav vi 69,20, netend dobbelt så flinke som hos deg! he he!) ;)
    Håper likevel pengene kommer vel med og hjelper mange!

    SvarSlett
  2. Huff, min kommune var enda litt dårligere enn din...Trollet og gikk med bøsse i går, veldig mange som ikke var gjemme, i hvertfall 50% av husstandene. Men de som ga, ga stort sett rundt 200. Det synes jeg er bra.

    SvarSlett
  3. Ja det er flaut. Her i kommunen ble snittet 47 kr. Det er jo ikke spes mye. Men det stemmer omtrent med snittet for vår familie på 6. En 50-lapp fra hver er ikke mer enn vi bør gi... Jeg fikk nesten litt dårlig samvittighet jeg nå. Kanskje ta en telefon.....

    SvarSlett
  4. Jeg var på jobb og fikk ikke fulgt med på hvor mye de ga i min kommune, men vi ga i allefall. Det kom ingen på døra til min søster, så hun kjøpte "et kort" på Prix og fikk dermed gitt hun også.

    SvarSlett
  5. Som innbygger av samme kommune, blir jeg flau ja. Vi hadde avtalt besøk denne dagen og fikk ikke gått med bøsse. Men vi puttet da jammen meg på en 200 lapp da det kom en kald og blid bøssbærer i kveldinga.

    Vi har det så godt i dette landet at å ikke kunne avse mer er dårlig. Jeg VET at mange ikke kan det, men mange kan og mange burde gi mer. Vi snakker fortsatt gjennomsnitt.

    Neste år... skjerpings!

    SvarSlett
  6. Ingrid: Gratulerer til Fitjar! Pengene kommer helt sikkert godt med!
    Elisabeth: 200 er bra, ingen tvil om det!
    Trine: Fordelt på hustandsmedlemmer ble det ikke stort nei. Trur jeg ringer en gang til jeg og!
    Hanne: bra at de har lagt opp til flere muligheter for å gi!
    Siri: enig! Kanskje vi skal slå oss sammen neste år!

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!