onsdag 24. august 2011

Bokhøst

I går fulgte jeg med på Cappelen Damms høstlansering via livestream. Supert! Bokhøsten lover mye godt, og jeg merka meg blant annet disse titlene: 

Norske skjønnlitterære romaner 

Roy Jacobsen: Anger. Forholdet mellom far og datter omhandles i noe som kalles et eksistensielt drama. 
Brynjulf Jung Tjønn: Kinamann. Handler om å være adoptert og om å passe inn. Eller om å føle at man ikke gjør det. 
Ellisiv Lindkvist: Tørst. En generasjonsroman om moderne kvinneskjebner. 
Erlend Loe: Fvonk. Luringen Loe er alltid verdt å få med seg.

Oversatte

Michael Cunningham: Før kvelden kommer. Forfatteren bak "Timene"(The Hours) er ute med en ny oversatt bok. Jeg har store forventninger til denne. 

Barn- og ungdom

Ingelin Røssland: Minus meg. Røssland er en av våre tøffeste forfattere som skriver for ungdom. Men hvorfor skriver hun denne gangen på bokmål? Nominert er hun alle fall til ARKs barnebokpris for denne boka. 
Jan Erik Nielsen: Høsten.  Ungdomsbokdebutant som allerede har fått svært gode kritikker for denne boka. Litt grøss, litt fiksjon, litt eksistensialisme. 
Torgeir Rebolledo Pedersen: (illustratør Per Dybvig) Lammet som ikke ville bli lår. Årets beste tittel?  Dette blir garantert ei sprelsk bok! 


Faglitteratur

Arne & Carlos: Strikkedukker. Aner vi en ny kassasuksess for både forfattere og forlag? Og kommer vi nå til strikke dukker og tilbehør fram mot jul? De to kreative sjelene lover hvertfall et alternativ til Barbie!

App for IPhone/IPad

De som har sjansen bør snarest skaffe seg den nye appen "Garmanns sommer". Frøydis Armann leser så nydelig, og appen er ustyrt med animerte detaljer som antagelig gir deg en enda bedre opplevelse av denne fantastiske boka. 




Puh. Mye å ta seg til i høst! Både strikke OG lese.

3 kommentarer:

  1. Takk! Desse tipsa må printast ut :)

    SvarSlett
  2. Ikke at jeg har tenkt å strikke dem, men strikkedukkene så utrolig sjarmerende ut. Takk for titten her hos deg.

    SvarSlett
  3. Takk for tips! Gleder meg til den dagen eg får bedre tid å lese!!

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!