torsdag 15. september 2011

Brosjyrebegeistring

Når lot du deg sist begeistre av en brosjyre? 
Det finnes mange brosjyrer der ute. Noen er gode, noen er middels, og noen er skikkelig dårlige. En kjapp tur innom helsesøster på skolen i dag. Fant en brosjyre utgitt av Utdanningsdirektoratet, Teknologirådet og Datatilsynet. Og ble så begeistra at budskapet må spres. 


Brosjyren heter "Det er DU som bestemmer" - Tanker og fakta om Internett og personvern for deg fra 9-13 år. Enkel tekst, gode eksempler, veldig relevant. Alt er gjort riktig her. For barn og foreldre som lurer. En rask titt på nettet avslører flere brosjyrer - for alle aldersgrupper - og - et helt eget nettsted

Mulig dette var en kjent informasjon for mange, men jeg hadde gått glipp av det. Spre gjerne videre, dette er viktige saker!

Søt jente som etterspør bilder av seg sjøl på moras blogg. Et av spørsmålene  til foreldrene i heftet er som følger: Har du lagt ut bilder av barna dine på Internett? Spurte du om lov først?

2 kommentarer:

  1. Jepp, legger ut bilder av ungene. Jepp, spør først. Bortsett fra hun minste. Gutta vil gjerne at jeg skal legge ut flere bilder av dem enn det jeg gjør. Vi har mange rare bilder. Og morsomme bilder. De vil jeg at skal bare være våre. To av gutta mine har egne blogger der jeg er veldig streng på hva de får skrive og legge ut.

    SvarSlett
  2. Et viktig spørsmål!

    Og hvordan reagerer vi den dagen barnet lager blogg og legger ut om alle våre "sjarmerende" vaner?

    Ris til egen bak?

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!