fredag 2. september 2011

Akkurat nå

Hater jeg e-post. Og det måtte jeg bare  skrive på tross av at jeg er på jobb og alt. (Jeg bruker 5 minutters-pausa på å syte litt.) Finnes det forskning som sier noe om hvor mye arbeidstid du bruker på å lese, sortere og administrere e-post?

Bare lurer. 



Da e-posten kom, syns vi det var fantastisk. Nå føles det mest av alt overveldende.
Terskelen for å sende e-post synes latterlig lav i mange tilfeller. 
Og hva skjedde med telefonsamtalen?

Når syns du det er "nødvendig" å sende e-post i jobbsammenheng? 



5 kommentarer:

  1. Jeg er svært fornøyd med mail. Det tar så enormt mye lenger tis å skulle ringe om hver minste ting, vente på folk, snakke med folk mens de er på do (jepp!) etc. Nei, send en mail, den kan man skrive når man har tid, og besvare når man har tid, og slette hvis den er dust.

    SvarSlett
  2. Jeg er generelt glad i Mail, for da slipper jeg å ringe. Har av en eller annen grunn et noe anstrengt forhold til å ringe folk jeg ikke kjenner. Men her om dagen hadde jeg en solid opprydding for å melde meg av nyhetsbrev som jeg allikevel aldri gidder å lese. Deilig å kvitte seg med!

    SvarSlett
  3. Jeg er helt enig med Siri og Silje :) Heller e-post enn telefonsamtaler og unyttige møter... Jeg er veldig glad i e-post. Og er pålogget e-postkonti "døgnet rundt". Det er nesten lettere å nå meg på e-post enn ved å ringe, da jeg aldri har lyd på telefonen min... ;)

    SvarSlett
  4. Enig med de andre her. Når jeg en sjelden gang ringer og mottaker ikke er tilstede, er det sååå irriterende når de ringer tilbake og jeg forlengst har glemt hvorfor jeg ringte i utgangspunktet. Så mail er best, ihvertfall i min jobb. Jeg mottar heller ikke så mye uinteressant som jeg må bruke tid på heldigvis.
    Anita E.

    SvarSlett
  5. Alle: jeg tåler godt at dere er uenig med meg. Og ja, e-post er et greit arbeidsverktøy. Jeg er enig i det. Men når jobben plutselig består i å skrive e-poster fram og tilbake i ett kjør, da lurer jeg egentlig på hvor effektivt det er. Og om det allikevel ikke hadde vært kjappere å ta den telefonen? Så jeg kommer til å fortsette å "øve" på å bruke telefonene i de tilfellene jeg definitivt mener at det er en kjappere løsning. Og tenke meg om før jeg sender ut e-post for hver minste lille ting! :-)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!