fredag 9. april 2010

Tanker om daffedress på en fredag

(bilde fra Sarashair.com)

I forigårs fikk jeg observert den i levende live, vårens nye it-plagg, daffedressen. Hittil har jeg observert den i diverse reklamer og tenkt i mitt stille sinn at dette umulig kan være noe som noen vil finne på å gå med. Ikke offentlig, i alle fall. Der tok som vanlig jeg skammelig feil.

Ok. Jeg husker det glade 80-tallet. Og kan komme med noen innrømmelser. Jeg gikk i nikkers, jeg tok hjemmepermanent oppå frisørpermanenten, jeg hadde Millet-jakke i rosa, blått og lyseblått (og tilhørende LDB-brunkrem rundt hele halsen på jakka. Jeg var d.. misunnelig på ei storesøster som kunne skilte med ikke mindre enn fem forskjellige skinnbukser. Jeg tjuvlånte den rosa hjemmestrikka Mohairgenseren hennes og hadde hvit Poco Loco dress som lyste i neonlyset på (dag) diskoteket på lørdager. Kort sagt: jeg gikk i mye rart jeg og. Og har utviklet (trodde jeg) en stor toleranse for hva den ungdommen kan finne på å gå med.

Men jeg kjenner at jeg sliter med daffedressen. Unnskyld at jeg sier det, men det ser bare så utrolig teit ut. Her har vi brukt flere år på oppdragende virksomhet og endelig fått avkommet ut av sparkebuksa, og så opplever vi altså dette.
Men det er også nå jeg skal oppleve ungdommens vrede og få høre "Jammen, du skjønner jo INGENTING!!" Og det er sikkert sant.

7 kommentarer:

  1. He he, husker jo hvor "digg" jeg syntes det var med russedress, dette er jo samme konsept. Lekkert er det ikke men hvis de bare skal gå i slike hele klær så må det da bli mindre klesvask etterhvert? Og ingen "jammen jeg vil HA PÅ MEG SKJØRT! -diskusjoner. Hvis man har to eller tre dresser å variere mellom....? Og det at jeg tenker så praktisk på dette får meg til å føle meg veldig voksen, kjenner jeg:)

    SvarSlett
  2. Onepiecen er bare STYGG! Uansett hvor gammel jeg er... Sikkert behagelig å ha på seg, men fryktelig upraktisk når man må på do? Har sett dem på både Vero Moda og B Young og Pia har ønsket seg det. Jeg sa hun kunne kjøpe seg for egne penger, men hun har heldigvis ikke gjort det ennå. Det hjelper trolig med storesøstre med samme mening som mor... ;o)

    SvarSlett
  3. Skulle jeg hatt den på meg så tror jeg det hadde blitt hjemme i sofaen foran tv'en en sen kveld. Føler det blir som å gå i pysj eller i badekåpe, altså ikke noe jeg bruker offentlig..

    Tror nok denne dressen har fått mye PR gjennom tv-programmet Paradise Hotel.

    SvarSlett
  4. C-mor: jeg sammenligner også dette plagget med russedressen, men det var digg i ca 4 uker! Skal tro om dette plagget har lenger holdbarhet?
    Heidi: venter spent på om beslutningen står ved lag! Men Pia er jo tross alt ikke i 20-åra! Det er da jeg kjenner jeg får problemer med dette plagget. Jeg møtte en fyr i gågata i går, han var 20+ og kledd i rosa dress. Det er bare ikke stilig!
    Ladybug: jo`a! Du er inne på noe der. Har ikke sett Paradise Hotel, men skjønner at det har stor markedsverdi dersom kidsa der inne roter rundt i slike dresser!

    SvarSlett
  5. Ja ungdommen nå til dags:) Jeg ler av dressene jeg også. Men tenk så deilig for ungdommen da.
    For det første å gå med noe som foreldrene gremmes over, og for det andre NULL kroppsfiksering (alle ser like ut). Man slipper å presse seg inn i trange jeans, gå med bar mage, sægge så hele trusa synes osv.
    En ting er sikkert - disse dressene blir det mange av framover, men jeg tør ikke spå hvor lenge det varer.
    Anita

    SvarSlett
  6. Anita: du har et poeng. Jeg ser det. Men når du er 22 år, hankjønn og går rundt i rosa dress, ja da må jeg jo bare fnise. ;-)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!