tirsdag 20. april 2010

Morgenstund har gull i munn

Som den kjernesunne og spretne familien vi er, hopper vi opp av senga med den største selvfølgelighet om morran. Ingen sure miner, bare sann fryd og glede over en ny dag. Disse bildene ble tatt i dag morges.

Klokka er 7:15, og vi synger "Goood morgen alle sammen, god morgen far og mor, god morgen lillesøster, god morgen stooorebror" med høy røst og roser i kinna.


Det er ett kvarter til vi alle sammen skal dra, 2/3 av ungeflokken er våkne og glade og vi ser frem mot en splitter ny dag. Jiiiihaa!!

6 kommentarer:

  1. Kjære Mia, jeg er imponert over alt du får til. Og jeg synes det er stor stas at du vil ha et lykketips av meg:-) Jeg er helt sikker på at du skaper mye lyke for deg og din familie, men her kommer uansett et lite lykketips fra meg:

    Lykketips 74: Mitt lykketips til deg er å velge en dag hver uka som bare er din. Stå opp litt tidligere for alenetid, eller sov litt lenger. Nyt kaffekoppen din et par minutter ekstra, spis bringebærsyltetøy på skiva, og unn deg de små ekstra nytelsene gjennom hele denne dagen. Lykke til!

    SvarSlett
  2. He he, herlige bilder! Vi har jo faktisk morgenglade barn, vi da. Så det er aldri noe problem med å få dem opp før skolen. Men de kunne jo gjerne ha sovet lenger enn til 6 i helgene....Men,men.Må jo opp allikevel med minstemor...

    SvarSlett
  3. Ja ja, men fint bad har du i alle fall;)

    SvarSlett
  4. Det var noe med bildene og teksten som ikkje heilt passa sammen...??
    :)
    He he!
    Men det var noe kjent med stemningen på bildene...
    Sjøl om ungene våre stort sett er morgenblide (2 av 3 iallfall), så gjelder det helst når det er helg, og dei kan våkne så tidlig dei vil uten av vi vekker dei...(?)

    SvarSlett
  5. Mammadamen: tuuusen takk for lykketips! Jeg skal prøve å etterleve det etter beste evne. Men jeg ble jo rent lykkelig av å få et tips, jeg! Så tusen takk!
    Pia: Morgenfriske barn skulle jeg noen ganger ønske at jeg hadde. Men det RARE er at i helgene, ja da spretter de opp som bare det!
    C-mor: ja, det er i hvertfall blitt et fint rom å våkne opp i. Som ungene automatisk går til om morran!
    Sundal: Ja, som sagt! Pussig kombinasjon, det der! Heldigvis har de blitt så store at de klarer seg selv noen timer, sånn at vi kan sove bittelitt lenger i helgene allikevel! Men det var den samvittigheta, da!

    SvarSlett
  6. Det var vel en sannhet med modifikasjoner det der med roser i kinna og god morgen sangen....
    Når jeg kommer inn på Storesøsters rom om morgenen sier hun nesten før jeg rekker å åpne døra:
    "IKKE slå på lyset(med grøtete stemme)jeg er våken, jeg skal stå opp bare vent litt - åååååååååååå....."

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!