mandag 11. mai 2009

Dugnad!







(full aktivitet. Raking, klipping, oljing osv..Fint blir det! )












(Herr og fru formann..)














(Og lille Lissi..)
Posted by Picasa

















Årets dugnad i verdens flotteste borettslag er vel unnagjort. Vi blåste ikke helt bort, og regnet holdt seg unna i de tre timene vi holdt på. Men oppmøtet var labert, bare ca 20 % fant det for godt å brette opp arma og gjøre en innsats for fellesarealene. Shame on you! (gjelder ikke de som var bortreist..) Vi regner med at dere kommer sterkere tilbake neste år..




3 kommentarer:

  1. Merkelig det der med dugnad. Og at det alltid er de samme menneskene som stiller opp. Og det tar jo som regel ikke så lang tid heller! Nå har jeg en mann som relativt villig stiller opp på alt av sånne ting (og jeg derfor av denne grunn har sett lite til ham på de siste års 17. mai-er feks.), mens fruen også stiller, om enn noe mindre entusiastisk.

    SvarSlett
  2. Sånn er det overalt har jeg inntrykk av, noen av oss har en sånn medfødt evne til å få dårlig samvittighet dersom vi sluntrer unna slike ting - derfor slunterer vi IKKE unna.
    På den annen side kan vi gå rundt med god magefølelse HELE tiden!

    SvarSlett
  3. Heidi; det er som det alltid har vært. Men jeg syns det er rart. Spesielt i et borettslag hvor alle eg. tjener på at fellesarealene ser ok ut..:)
    HKH: god magefølelse skal man ikke kimse av. Husker godt vår første dugnad her i borettslaget. Jeg var alene hjemme (far var bortreist på jobbegreier) og vi hadde akkurat fått nr. 3. Men dugnad skulle husmora stille opp på ja! Kunne kanskje ha hoppa over akkurat den gangen. Var veldig slitsomt med baby på ca halvannen uke og dugnadsjobb..:)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!