søndag 16. mai 2010

Fotoshoottips før den store dagen

Jeg tror jo fullt og helt at så og si alle mine problemer kan løses ved å jakte på gode tips i ukeblader av typen veldig glossy. Derfor ser jeg det nærmest som min plikt å videreformidle disse tipsene til de av dere som måtte slite med det samme som meg. Som i dette tilfellet dreier seg om å være fotogen. Jeg tror det var i Kamille jeg leste om disse poseringstriksene, og jeg tror de kom fra selveste Mona Grudt.

Så altså: for å se sånn noenlunde normal ut på bilder, er det ekstremt viktig at disse rådene følges:

  • rett opp ryggen, og skyt fram brystkassa!
  • smil som om du syns det er det morsomste i hele verden å bli tatt bilde av..
  • ikke stå eller sitt rett opp og ned. Vri din mest flatterende side mot kameraet.
  • å bikke hodet ørlite til høyre eller venstre gjør også underverker, visstnok.
Og dett var dett. Smil og vær glad, og bli tatt bilde av!

2 kommentarer:

  1. ...og så skal man visst suge inn kinnene OG ha litt mellomrom mellom leppene, i en trut. En viss klovnemaleridame er veldig god på dette når jeg tenker meg om. ☺

    SvarSlett
  2. ja her er det bare å begynne og øve skjønner jeg=;-)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!