torsdag 25. august 2011

Bryllupshilsen fra en tvilende monarkist

Ei lyshåra jente fra Kristiansand
fikk øye på sin drømmemann.
Men akk, så var han ganske kjent.

Historien kunne godt ha endt.

Men prinsen, han var ganske sta.
Han sa det slik: det vil gå bra.
Når folk får lære deg og kjenne,
ja da vil de nok glemme.

Alenemor med tvilsom fortid.
Hun er da slettes ikke verdig!
Vi vil ikke ha en kvinne fra folket.
Så glem det, prinsen, det vil bli tolket.

Som en aldri så liten skandale.
Og slik vil vi ikke ha det!
Men prinsen, han var ganske sta.
Han sa det slik: det vil gå bra.

Og fugl Fønix steg opp fra asken.
nei, planene gikk ikke i vasken.
Alle har rett til å feile, sa kongen.
Og slik ble det, ja dette var dommen.


Og se! Det gikk jo veldig bra.
I dag er det 10 års- bryllupsdag.
Nei, ingen kan si det ble så galt.
Som jenta og familien ble fortalt.

For alle har rett til å reise seg.
Og feile gjør vi, både du og jeg.
Så glem alt du sa fra den gang da.
Si heller som prinsen: det vil gå bra.



En (nesten) helt vanlig familie. Som hverken har forårsaket de store skandalene eller monarkiets fall.

Gratulerer med dagen!

4 kommentarer:

  1. Myser på tv2 akkurat nå og synes denne jenta med tvilsom fortid viser nye sider i intervjuet fra hytta, ja.

    Men vi var jo veldig opptatt av dette forholdet for 10-11 år sida. Husker mine danske kollegaer var helt i fistel og mente at dette ikke gikk an. Mulig de er mer royale i DK og at de konglige foreldrene der har større innflytelse på barnas valg av livspartner. Jeg tror, vet ikke. Bare så pussig at hele den danske jobbgjengen var fryktelig opptatt av dette i august 2001.

    SvarSlett
  2. Hmmm, jeg lurer på om du sitter og skriver dikt i smug hver kveld? Jeg har akkurat lest dette, samt Lille frue trillet ned, høyt for Mannen. Jeg lover å kjøpe boka når alle kommer ut i samlet form! ;o)

    SvarSlett
  3. Jeg synes de er fine mennesker. Oppfører seg pent og all ting! God helg :)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!