fredag 28. mai 2010

Bok: "Vondt i hagen?" av Tor Smaaland

Til å bo i et tettbebygd strøk har vi altfor mye hage. Det er fint for ungene, sikkert, men for meg som er fullstendig uinteressert, kan det ikke så rent sjeldent føles helt uoverkommelig. Jeg kunne jo ha gitt blaffen og la det bare vokse seg til, litt sånn naturhage, men her overtar mitt pertentlige jeg, så det klarer jeg ikke. Jeg koser meg ikke med hagearbeid. Jeg går ikke rundt og traller på en sang mens jeg luker mitt bed, for å si det sånn. Og jeg er ingen flittig maur som studerer plantesorter og dyrker frem frø til plante fra februar av. Og jeg orker i alle fall ikke å lese hagebøker. Men det hender jeg lurer på noe. Da er det fint med en hagebok for dummies. Tor Smaalands bok, "Vondt i hagen?" er helt ypperlig. Folk spør, og Tor svarer. Du klarer faktisk å lese hele boka om du skulle føle for det. Eller bare bla deg fram til ditt problem. I vårt tilfelle er det mange. Men nå har jeg lært meg at furubuskene skal pinseres. Skjønner ikke hvordan jeg har klart meg uten den kunnskapen...

2 kommentarer:

  1. Å!? Har alltid lurt på det der, om furubusker skal pinseres, eller bare enkelt og greit sporeskjæres...
    ;)

    SvarSlett
  2. sundal: innmari dårlig gjort å komme med enda et begrep jeg ikke kjenner til. Hrmf. Sporebeskjæres, du! :-)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!