tirsdag 15. februar 2011

Eksistensialistiske dager

- Vi snakket ikke mer på en stund, satt bare ved siden av hverandre på sengen og lente oss mot veggen. Det gjorde ikke noe av vi ikke sa stort; det var ganske fint å være sammen med noen som hverken var gæren på meg eller trodde jeg var gæren - i hvert fall ikke på den gale måten. Omsider spurte Goose: "Tror du jeg har en psykisk forstyrrelse?"
Jeg måtte le. Jeg lo faktisk av full hals, men det var en ordentlig latter som det ikke var noe rart med. "Det er ikke som en forkjølelse, Goose," sa jeg. "Det er ikke smittsomt." Goose rødmet igjen. "Det vet jeg da, Lottie. Det er bare det at jeg også har min eksistensialistiske dager, ikke sant?" 

Kan ei ungdomsbok si noe om psykiske problemer? Ja
Kan ei ungdomsbok både være underholdende og behandle et slik tema på en fin måte? Ja.

Møt Lottie Biggs. En tenåring som sliter litt mer enn oss andre med å være menneske. 


Hayley Long: Har det klikka for Lottie Biggs?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!