tirsdag 30. mars 2010

Ting

Av og til sniker det seg inn ting i huset. Noen ganger (ja, ikke så rent sjeldent faktisk) stammer disse tingene fra en viss svigermor. Min svigermor er glad i ting. Mange ting, uten sammenheng forøvrig. Jeg sier ingenting om at hun har dårlig smak eller ikke vet å sette tingene sine sammen, men det blir mye ting. Mannen min er preget av oppveksten. Han vil ikke ha mange ting i huset, og har klare meninger om hvordan interiøret bør være. Det syns jeg er helt greit. Jeg er heller ikke glad i mange ting.

Men jeg tror mor/svigermor syns vi har for få ting. Derfor har hun funnet en måte å smugle inn tingene på. Akkurat på en slik måte at vi ikke kan si nei. Hun sender pakker til ungene, som jubler i vilden sky over flere ting. Barn elsker ting. Ungene mine er ikke noe unntak. Og jeg har ikke hjerte til å si at nei, det passer ikke. Det er derfor vi nå har mange påsketing i huset. Som denne ikke altfor stilige kyllingen her. Den ser alldeles sprø ut. Og gjett hva! Det fins flere av dem...


2 kommentarer:

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!