onsdag 16. november 2011

Kodeknekker

Denne uka er jeg så langt utenfor komfortsona som jeg noensinne har vært. Intellektuelt sett. Hør bare!

Script. Databaserelasjoner. Mysql. PHP. 


Og etter tre dager og én dag igjen etter å ha stirra på og knotta inn slik som dette:


function WeekStartDate($week,$year,$format="d-m-Y") {
   
date_default_timezone_set('Europe/Paris');
   
$firstDayInYear=date("N",mktime(0,0,0,1,1,$year));
    if (
$firstDayInYear<5)
       
$shift=-($firstDayInYear-1)*86400;
    else
       
$shift=(8-$firstDayInYear)*86400;
    if (
$week>1) $weekInSeconds=($week-1)*604800; else $weekInSeconds=0;
   
$timestamp=mktime(0,0,0,1,1,$year)+$weekInSeconds+$shift;
    return
date($format,$timestamp);
}

echo
WeekStartDate(44,2011);
//result: 31-10-2011
?>


Må jeg jo si at jeg er ganske gåen i huet. (Det lille av huet som fortsatt er over vann..)
 

4 kommentarer:

  1. Dette drev vi og tukla med da jeg gikk på høyskolen. Det var ikke så lett, nei.... ;)

    SvarSlett
  2. Ehh? Kva er dette for koder? Skjønnar ikkje noko av dette eg.....såg kjedeleg ut!

    SvarSlett
  3. Ikke lett, men heller ikke kjedelig! Når kodingen fungerer er det rent vakkert. Bak enhver nettside, blogg eller lignende er det masse koding. Php-scriptene sørger for det dynamiske innholdet, blant annet. Dersom du skal lage en nettside med en del innhold lønner det seg å ha en database i bakkant. Har jeg lært nå!!

    SvarSlett
  4. Å vandre utenfor komfortsonen er en forutsetning for virkelig utvikling og er det ikke deilig når det gir resultater?

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!