søndag 31. januar 2010

Jeg hørte en sang på radioen i dag...

Den minnet husmora om mars/april i 2004, for da spilte de akkurat denne sangen på radioen i ett sett. Husmora var ulykkelig og lykkelig på samme tid. Lykkelig for at et svangerskap snart var over , og ulykkelig fordi hun ikke kom seg opp av sofaen. Forkjøla som aldri før, nesten helt døv på begge ørene (på grunn av nevnte forkjølelse) og litervis av vann i kroppen (Jeg skal love dere at det formelig skvalpet i kroppen ved hver minste bevegelse...)på grunn av svangerskapsforgiftning, og følgelig også et himmelhøyt blodtrykk. For ikke å glemme en kroppsfasong som kunne minne om en middels stor elefant.. Så jeg vet ikke helt hvilke følelser som settes i sving når de spiller denne sangen i dag. Men at det er mange følelser er det ingen som helst tvil om...

4 kommentarer:

  1. Det er iallefall en fin låt! Jeg prøver å danne meg et bilde av deg som skvalpende elefant... Klarer ikke det helt. ;o)

    SvarSlett
  2. Sangen er nydelig den, godt at du nå kan nyte den UTEN forhøyet blodtrykk og skvalpende ganglag!

    SvarSlett
  3. den sangen er fin! rart det der, hvordan sanger kan skyte oss tilbake i tid til mer eller mindre gode minner.

    SvarSlett
  4. Heidi: det var ikke noe pent syn!
    HKH: enig,jeg liker den jo egentlig kjempegodt!
    Fru Storlien: musikk bringer mange minner. Sånn er det for de fleste av oss, tror jeg. Og godt er det!

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!