lørdag 21. mars 2009

Jamie og jeg

Husmor har de fleste kokebøkene av Jamie Oliver. Han inspirerte og gledet i alle fall denne husmora med sine fantastiske matprogrammer for noen år tilbake. Og rettene vi har smakt, har alltid scoret 10 poeng. Minst. Men det er en liten hake med disse oppskriftene, og derfor blir heller ikke bøkene/oppskriftene benyttet så ofte som vi skulle ønske. Det er nemlig alltid - uten unntak - en eller annen ingrediens i oppskriftene som man ikke får tak i uten kraftanstrengelser. Dagens utfordring ble kanelstang. Alle butikker i nærområdet har blitt saumfart, uten hell. Så nå blir det vanlig kanel i stedet. Skal tro om det går like greit?

(Søndagens middag blir fra denne boka - Kylling i melk, men uten kanelstang)



Hva er din favoritt TV-kokk?

3 kommentarer:

  1. Jeg har også sans for Jamie og har iallefall to bøker av ham. Men usikker på om jeg noen gang har laget noe fra dem...? Jeg har også sans for Nigella, iallefall i små mengder. Hun kan enkelte ganger bli litt for henført over maten hun lager og spiser. Men favoritten min tror jeg må være Tina! Savner programmene hennes.

    Forøvrig tror jeg det går helt greit å ha revet kanel i retten istedet for kanelstang. Noen kunstneriske friheter må man ta seg! Og kanelstenger kjøpte jeg forresten på Obs! rett før jul, ellers vil jeg tro feks Keiser i Lillestrøm har et greit utvalg av Jamie-ingredienser.

    SvarSlett
  2. Jamie er veldig fin han altså, i den lyseblå boka er det en oppskrift på en helt fantastisk sjokoladepai! Ellers synes jeg Nigella er underholdende også, men oppskriftene hennes har jeg ikke prøvd tror jeg.

    SvarSlett
  3. Heidi: jeg orker ikke å dra til Lillestrøm for å finne en eneste kanelstang, men Keiser er en fiiin butikk! Det funka like bra med vanlig kanel:) Du får titte på Tina-programmene på DVD! Syns hun var fin også!
    C-mor: sjokkispaien skal prøves ved neste korsvei, kanskje som dessert til neste søndag? Nam, nam! :)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!