mandag 8. desember 2008

Ikke helt som forventet..

Så ble vi endelig ferdig med Marian Keyes siste oversatte bok på norsk: "For god til å være sann". Sjangeren er chicklit, altså lettbent underholdning beregnet for damer - gjerne med et romantisk dilemma eller to på lur. Men denne boka var litt annerledes - for her er det ingen romantisk helt- snarere tvert i mot. Fortellingen kretser rundt 3 forskjellige kvinner, Lola, Marnie og Grace, som alle har hatt en eller annen relasjon til Paddy de Courcy, - irsk fremadstormende politiker som beskrives som "drømmemannen". Men Paddy er herskesyk, uberegnelig, manipulerende og voldelig - en godt bevart hemmelighet for omtrent alle, bortsett fra disse tre kvinnene. Hendelser virvles fram i dagslyset etterhvert som fortellingen skrider fram. Marian Keyes skriver godt, og underholdende, men det var dette med denne romantiske helten, da.. Sjangerforventninger kan være skumle, gitt!!

3 kommentarer:

  1. Jeg har også lest denne, men på engelsk, og likte den kjempegodt! :) Men jeg har stort sett likt alle bøkene til Marian Keyes godt. I England står det trykt "Trust Marian" på bøkene hennes, og det stemmer jo ganske godt det. :)

    SvarSlett
  2. Hei, Tea!
    Ja- det er jeg enig i, jeg også. Hun leverer alltid det hun skal :)
    Men allikevel: neste gang ønsker jeg meg en ornt`li helt og ikke en sånn tullefyr som Paddy... :)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!