torsdag 4. desember 2008

Hva er ditt verste julebordminne?

Nå er vi godt inne i desember, og før julefreden senker seg er det plenty av julebord som skal overleves. Julebord er på en måte festen der alt kan skje. Det er vel kjent at mange mister alle hemninger og lar det stå til - man flørtrer for mye med kollegaen, skjeller ut sjefen, blir altfor full og må troppe opp påfølgende mandag med blikket i bakken. Men heldigvis hører det til unntakene at det blir altfor ille. Men husmor har opplevd en fest som hun aldri vil glemme..

(og av hensyn til tidl. kollegaer skal arbeidsgivers navn ikke nevnes..!!)
Festen forløp omtrent som følger:

1) Oppmøte klokka 19:00, Maliks i 2.etasje på Gunerius-senteret. (for de som ikke kjenner Maliks, er det en slags hamburgersjappe. Usikker på om den eksisterer fremdeles?)
2) Mange var veldig fulle allerede før klokka 19:00. Arbeidsplassen var ett sted hvor man var ferdig i 14:30-tida.
3) Hamburgersjappa Maliks skulle servere tradisjonsrik norsk julemat. Total katastrofe. Grøsninger nedover ryggen når man tenker på den ribba.
4) Klokka 21:00: Maten fortært - alle enda fullere, og dansing på bordet ble observert flere steder.
5) Klokka 23.00: Dersom man mot formodning måtte gå på do, så måtte man bane seg vei mellom spyende mennesker her og der, og hvis de ikke spydde, så hadde de seg med en eller annen tilfeldig kollega. Helt åpentlyst...
6) Klokka 24:00: Husmor tuslet betuttet hjem i den veldig fine kjolen som ingen hadde lagt merke til...

Det skal i rettferdighetens navn fortelles at oppførsel som beskrevet over ikke gjaldt alle som var tilstede den kvelden. Men som kjent er det de som roper høyest som alltid får mest oppmerksomhet.. og derfor ble heller ikke festen spesiell gøy for alle oss andre..
Hva er ditt verste julebordminne?

3 kommentarer:

  1. Jeg kommer ikke på noe julebord som ga ettertrykkelige fylleminner, faktisk, MEN jeg husker et julebord som ble en stooor skuffelse. Min kjære spilte på et lag, og var veldig mye borte både på treninger og kamper. Julebordene hadde de alltid bare sammen med herre og damelaget. De fleste fra herrelaget var sammen med ei fra damelaget, og jeg kunne også tenke meg å være med på julebord og bli kjent m folk jeg og, for jeg var langt fra en del av dette miljøet. Et år ble det til at vi "utenfor" også ble bedt, og jeg møtte spent opp. Det var gørr-kjedelig, selv om en av de andre kjærestene som var der er en veldig god venninne av meg. Det skjedde jo ikke NOE! Bare litt spising og skravling i et kjiipt lokale,og noen som bare helte i forå helle i...Og thats it!

    SvarSlett
  2. Høres ut som en kjedelig fest, ja. Blir nok bedre på fredag, da!! Gleder meg til det! :)

    SvarSlett
  3. Jeg var i et julebord der en av advokatene på stedet absolutt måte vise frem rompa si sånn litt seint utpå kvelden...

    Også synes jeg det var ganske pinlig på mitt siste julebord som du også var på;-)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!