onsdag 5. mars 2008

Unnskyld kjære frue, men kan jeg få måle Deres mening?

Husfar jobber med meningsmålinger. I alle fall på en mer indirekte måte. Det gjelder å måle effekten av hva du og husmor styres av når det gjelder forbrukervaner og varer. Og derfor er det også at slike ord som segment, appellere til, merkevare og branding dukker opp i Myra fra tid til annen. Husmor forstår seg ikke så mye på slikt, men kan i alle fall være behjelpelig med å svare på hva hun syns om varene på Nille, hvem hun tror går på kino og hvis disse går på kino, er de da tilbøyelige til å gå på operaen også? Videre: har hun lagt merke til hyllermerkingen hos butikk X, og hvilken aldersgruppe er det egentlig som oppsøker butikk Y?

Det er med andre ord mange spørsmål som skal besvares. Av og til ringer telefonen hjemme i Myra. Da kan det være at Gallup eller MMI er på tråden. Svarer husfar da, skal han egentlig si at han er inhabil. Men det hender han svarer allikevel. Som oftest fnyser han da over sammensetningen av spørsmål eller oppbyggingen av skalaen for meningene dine. Han er sikkert ikke helt grei å ha med å gjøre for den stakkaren som sitter i andre enden av røret.

Husmor derimot, svarer villig vekk og tenker ikke så mye på ovenstående problemstillinger. Faktisk syns hun at det å svare på slike spørsmål er ganske så moro. Bare det ikke tar for lang tid, selvsagt. Så for den som lurer: det er bare å ringe til Myra, for her svarer husmor på det meste!

1 kommentar:

  1. Husfar svarer: Målet er å minimere all reklame til en så liten del at den kun eksponeres for personer den er relevant for ...
    ;-)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!