søndag 28. oktober 2012

Nostalgitripp

Jeg så ei rød lampe på kveldsturen i går kveld. Svosj! så var jeg helt hensatt til en gang på 70-tallet, hvor jeg var lykkelig medeier i et Lundby dukkehus. 
Dukkehuset var stort og flott, hadde nødvendig inventar, og det beste av alt: det var lyssatt! Med blant annet ei rød lanpe. Jeg har ikke noen tall for hvor mange timers lek som blei nedlagt i dukkehuset. Men det var mange. For mine egne unger er dukkehusleken mest i digital form nå om dagen. Jeg lurer på om det gir like mange gode minner? 


Dette var det beste bildet av samme hus jeg fant på nettet. Fra Lundbykatalogen i 1976.

9 kommentarer:

  1. Å, jeg ønsket meg sånn et sånt. Istedenfor fikk arve et min mormor hadde som liten. I dag ser jeg selvsagt hvor uendelig vakkert det var - og er. Men som liten, så setter man ikke så stor pris på det vi voksne anser som mest verdifullt.

    SvarSlett
  2. Et sånt ønska jeg meg, men fikk aldri. I stedet snekra mamma et hus til meg. Fint det også, men likevel....

    SvarSlett
  3. Akkurat som Elisabeth, så ønsket jeg meg et sånt, men fikk aldri. Faren min begynte å snekre et til meg, men det ble aldri ferdig. Lurer på om det fortsatt står i deler på loftet til mora mi?

    SvarSlett
  4. Ja, må svare som Elisabeth og Heidi. Dette stod på ønskjelista, men fekk det aldri.

    SvarSlett
  5. For å si det som det er, så har jeg en liten mistanke om at jeg var litt bortskjemt når det kom til leker, sikkert fordi vi bodde litt langt unna klassekameratene. Det betalte seg sikkert, for jeg var innmari flink til å leke på egen hånd!

    SvarSlett
  6. Hei!!
    Det er bra å se at du har
    bra barndomsminner når det gjelder
    leker.Tror vi fremdeles har loftet
    fullt av det og mye annet som hører
    barndomen til.

    SvarSlett
    Svar
    1. He,he, muttern! Jammen klarte du å kommentere også!

      Slett
  7. Nice post, things explained in details. Thank You.

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!