fredag 3. februar 2012

Vintermote på 80-tallet

Da vi gjorde et tappert forsøk på å få på nok klær i dag morges, begynte jeg å tenke på hva vi egentlig hadde på oss sånn midt på vinteren på 80-tallet. Det var jo som kjent kaldt da også. 

Først slo det meg at vi sikkert hadde på oss minst mulig
Lue og strømpebukse var helt uaktuelt. Jeg husker ikke at vi hadde på oss noe spesielt på henda heller.

Men da vinteren var som kaldest hadde vi i alle fall: 

ISBA sko. Med rød gummistrikk. 



 

Bleka 501 hørte med. De kunne gjerne være hølete. 


Og så hadde vi hjemmestrikka gensere. Gjerne i rosa mohair. 


Hva husker du best fra vintermoten på 80-tallet?

7 kommentarer:

  1. 501 og mohair, jeps det var sånn det skulle vere det!

    SvarSlett
  2. Angoragenseren oppi bukselinninga..... Og Jane Hellen-shampo. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og Date! Nå kom jeg på Datesprayen!

      Slett
  3. Jepp, ISBA. Og cordnikkers og hvit mariusgenser.
    Jeg gikk med avisen om morgenen og da det var fort tosifret antall minusgrader og jeg brukte også mye nesnalobber. Og vi hadde selvsagt verdens største dunjakke. Jeg hadde en diger grønn av merket Gerry. Joda, vi klarte oss da også.

    Men i dag var det kaldt hos oss. Selv mor brukte lue i dag. Angoraull og politisk ukorrekt pelsdusk. Men den er kjøpt på Island så det gjelds ikke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ja!
      Cordnikkersen var jo et absolutt must! SÅ gøy at dere husker sammen med meg!
      Pelsdusken er sikkert godkjent når den kommer langveis fra!

      Slett
  4. have a peek at this website s6j23l7u96 louis vuitton fake replica bags toronto replica bags china replica gucci l5u57o5b67 replica bags for sale click here to read q0o64u5u63 cheap designer bags replica replica bags bangkok

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!