mandag 17. august 2009

Leksehjelp for håpløse husmødre

På markedet nå kan kjøpes kjekke selvhjelpsbøker i hvordan man best kan hjelpe poden med leksene. Sikkert smart, for det er, når sant skal sies, mye vi har glemt sånn etterhvert. Det burde ha vært bøker som forklarer (steg for steg) hvordan du setter på bokbind på en hensiktsmessig og pen måte også. Denne øvelsen koster husmora atskillig frustrasjon og tid hvert eneste år. Man blir ikke bedre heller. Men de første bøkene har i alle fall fått et slags omslag rundt seg. Jepp. Man er ei skikkelig kløne. (og dere får lov til å knise litt av husmora..!!)

9 kommentarer:

  1. Ærlig talt, husmor, ække du bibbliotekar' a?;) Her har bøkene nettopp fått pent pyntelig rosa papir med hester på.

    SvarSlett
  2. Så flink du er, har ikke orket i kveld.. Sparer det bare til i morgen=:-0

    SvarSlett
  3. Tok halvparten i dag, får ta resten i morgen. Som regel virker bokbindet for stort... Liker bedre å plastre, jeg. :o)

    SvarSlett
  4. Det der er en skikkelig fritt jobb rett og slett!
    Skulle ønske at noen fant opp bokbind på BOKS - så kunne man bare spraye på!
    Jeg sendte Storesøster K til Mamma jeg med hennes bøker...

    SvarSlett
  5. Kan gi deg et kurs......

    SvarSlett
  6. Bokbind er grusomt! Høvdingen tok unna en de i går, men i kveld måtte jeg til pers. Heldigvis gikk jeg tom for papir, så jeg kunne se tv istedenfor.

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. C-mor: jeg gikk ikke det kurset som visstnok var en del av studiet? Satt sikkert i kantina, eller noe sånt!
    Hege: er ikke så flink, men hvorfor utsette til i morgen, det du kan gjøre i dag? :)
    Heidi: vel, plasting er jo heller ikke min sterke side, tror vel eg. at teknikken er den samme??
    HKH: det er flere av oss, ja! :)
    Anonym: ja visst, storesøster!! Du får ta et kurs med meg når det passer!!
    Fru Storlien: reddet i siste liten, du da! :)

    SvarSlett
  9. En kollega fortalte at hun hadde kjøpt et slags omslag i noe slags "strikkstoff" som passet til de fleste bøker. Utrolig enkelt å sette på visstnok. Hun hadde kjøpt det i en bokhandel i Drammen. Eneste aber var prisen, kr. 59,- pr. stk. Men hun var helt frelst, og mente det var verdt det. Kan jo brukes igjen neste år, og neste der igjen...
    Anita

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!