onsdag 21. oktober 2009

O´skatt med din glede og barnlige lyst..

I dag ble altså årets skattelister lagt ut til allmenn beskuelse for hvermansens. Selv om ingen innrømmer det, så gjør alle det. Titter altså. Det er litt sånn som med Se&Hør. I dag har husmora tittet på seg sjøl og på husfaren. Dette ble gjort via Dagbladets sider.

Det som kanskje er aller mest interessant (eller ikke) er alle data som de kobler opp mot inntekten din. At din skatt f.eks kan bygge x meter vei. Nytt av året er at du kan "se og dele dine søk". Eller at det kommer opp en kjekk graf som viser inntektsutvikling/skatteutvikling og forskjeller mellom de du evt. har søkt opp. Husmora ser for seg at denne grafen kan være fin å ha ved neste års lønnsoppgjør. "Se her, sjefen! Alle mine kolleger tjener jo mer enn meg!!" På hjemmebane, derimot, er det litt mer uvisst hva grafen kan brukes til. Dessuten kan du også sjekke hvor mye Facebook-vennene dine tjener. Husmora ser kanskje for seg at hun blir "unfriended" nå, men skitt au!

Sist men ikke minst: Husmora har akkurat funnet ut at hun tjener mer enn både Hanne Krogh og Elin Tvedt. Bedre enn det blir det neppe. Med denne kunnskapen for hånd går man en svært lykkelig ettermiddag i møte. Disse gode nyhetene overskygger totalt den triste sannhet om at hu derre danse-Gyda tjener en slant mer enn husmora. Ill: Denne grafen viser forskjellene i lønna for inntektsåret 2008 for Myra-husets inntektsbringende personer. Nå gjelder det bare å komme opp med en lur måte å bruke grafen på. Navn og inntekt er "slæddet" av hensyn til privatlivets fred.

3 kommentarer:

  1. Jeg er da en av disse sjelene som ikke bryr meg nevneverdig med skattelistene, jeg orker ikke engang å se på min egen..
    Prinsen derimot har morro av å kikke litt på venner og kjente.
    Det er nesten litt skummelt tenker jeg at en kan få opp et alternativ der en helt uten videre kan få se ligningen til alle en har på facebook? Grøss

    SvarSlett
  2. Hmmm, sammenligne innen husets fire vegger kunne vært noe! Men, da hadde vi vel bare fått bekreftet den sørgelige sannhet - fruen bidrar med de ikke-kapitalistiske verdier i hjemmet.

    SvarSlett
  3. Hehe, har bare sjekket Mannen og min sin så langt. Og selv om han har høyest inntekt, så er det bare jeg som står oppført med formue! Selv om en god del av det nå nok er innbygd i et visst rom i huset... ;o)

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!