søndag 18. oktober 2009

Hangups i høst

Høsten er her, og det innrømmes gladelig at hver minste liten flik av noe som visstnok kalles fritid tilbringes foran skjermen. Husmora har ikke så dårlig samvittighet for det, for her sees usedvanlig lite tv resten av året.

Slik ser TV-uka ut nå:

Mandager: Livet i Fagervik (NRK)
Veldig koselig serie om den litt saktmodige advokaten Johan og hans mer fyrrige kjæreste Annika. Og alle de andre litt søte og rare menneskene i Fagervik. Småbylivet skildres på godt og vondt, og alltid er det en kronglete sak som må løses på advokatkontoret...


Tirsdager: Grey`s Anatomy (TV2)
Grey`s kan knapt nok sies å være koselig lenger, til det er det alt for mye blod&gørr&problemer i hopetall. Og husmora syns nok at serien har tatt en pussig vending i det siste med sjeler som plutselig dukker opp igjen på tross av at de visstnok er døde.. Men man klarer liksom ikke å la være å se... Og det har jo tross alt dukket opp en ny kjekkaslege, så da henger vi vel med litt til..



Torsdager: Forbrytelsen II (NRK)
Endelig er Forbrytelsen tilbake på TV! Forrige sesong satt vi fullstendig klistret til skjermen i spenning, og to episoder av sesong to skuffer så langt ikke. Etterforsker Sarah Lund er tilbake i velkjent stil, plottet er minst like ubehagelig som forrige gang, og også denne gangen med forgreininger opp i det politiske Danmark. Grøss.


Fredager: Elskerinner (NRK)
Britisk serie om fire venninner som hver for seg sliter med sine parforhold. Og det er mange intriger på gang. Denne går så seint på kvelden at den blir satt på opptak hver eneste fredagskveld.




I tillegg til dette glor man på X-faktor og Lipstick Jungle.
Går husmora glipp av noe mer? Tips mottas med takk!!

3 kommentarer:

  1. Jeg har kutta ut Greys! Ga rett og slett opp. Men det kan nok hende at jeg kommer til å kikke på en episode i ny og ne... Men jeg ser på True Blood. Og er nok blitt litt hekta der...

    Dessuten følger vi med på Flash Forward som går samtidig med Forbrytelsen. Er litt mer usikker på den serien.

    Og så prøver jeg å få med meg Forbrukerinspektørene. Men det er kanskje ikke en serie...? ;o)

    SvarSlett
  2. Heidi: FBI er et bra program, så det kan man fortsette å se på. Om det regnes som serie er jeg mer usikker på. True Blood har jeg fått med meg er en hit, men foreløpig har jeg ikke fått sett, og man bør vel se fra starten? Får vente på hele sesong 1 på DVD, da.

    SvarSlett
  3. det jeg var ute etter, takk

    SvarSlett

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!