mandag 16. januar 2012

Ariettas hemmelige verden

På en litt trøtt søndag er det i alle fall fint å kunne gå på kino. Og siden utflukten i går var helt uforberedt fra ungens side kunne mor dra fram trumfkortet og velge film

Jeg hadde rett og slett ikke fått med meg at det hadde kommet en japansk tegnefilm basert på Mary Nortons klassiske bøker om Lånerne. Siden bøkene rett og slett er favoritter i mitt barnebokhjerte, og filmen i tillegg er laget av Studio Ghiblis (filmstudioet bak blant annet CHIHIRO OG HEKSENE) var det ikke mye å tenke på. 

Filmen anbefales på det varmeste.  Glitrende animasjon, spennende og hjertevarm. Både 11-åring og 7-åring koste seg. 

Og siden jeg først er i anbefalingshjørnet, slår jeg gjerne et slag for Radioteaterets dramatisering av Lånerne også.  


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om du vil legge igjen kommentar, men ikke har egen blogg: Velg "Navn/nettadresse" istedet for "Anonym". Skriv inn ditt eget navn eller nick, nettadresse er ikke nødvendig.

Og takk for at du kommenterer, ikke noe gjør en blogger mer fornøyd!